Нове фотографије дају нове информације о олујама на Јупитеру VIDEO

Танјуг
Нове фотографије дају нове информације о олујама на Јупитеру VIDEO

АТЛАНТА - Свемирска летелица “Џуно”, свемирски телескоп “Хабл”, а земаљски телескоп “Џемини норт” који се налази на Хавајима, дали су нове, невјероватне слике Јупитера и открили шта се дешава унутар олуја на највећој планети Сунчевог система.

Јупитер је планета позната по олујама. Олујни облаци на Јупитеру могу да досегну висину до 65 километара, пет пута већу од олујних облака на Земљи, а муње на овој планети веома су снажне и то три пута више од оних на Земљи.

Летјелица “Џуно”, свемирски телескоп “Хабл” и земаљски телескоп “Џемини норт”, дали су слике које научницима помажу да схвате шта се дешава унутар олуја на Јупитеру.

“Џуно” може да детектује радио таласе који потичу од муња унутар олуја на Јупитеру, а слике са телескопа “Хабл” и “Џемини норт” густину облака на овој планети, рекла је Ејми Сајмон из Центра за свемирске летове агенције НАСА у Мериленду.

“Хабл” и “Џемини норт” дају слике Јупитера у високој резолуцији са даљине које омогућавају боље разумијевање оних из близине направљених помоћу “Џуно” летелице.

Слике Јупитера са “Хабла” су видљиве под ултраљубичастим свијјетлом, а са телескопа “Џемини норт” под инфрацрвеним, пренио је ЦНН.

Подаци добијени на основу слика са ова два телескопа и путем летјелице “Џуно”, показују да постоје три врсте облака у олујама на Јупитеру, као и да се муње обично јављају у облацима дубоке водене паре.

Иако су бројне мисије без људи послате на Јупитер, научници и даље имају бројна питања о томе како је планета настала и који се процеси одвијају на њој, чему може да допринесе разумевијање атмосфере ове планете и садржаја воде на њој.

“Хабл” и “Џемини норт” који подржавају “Џуно” мисију, омогућавају истраживачима да виде какво је вријеме на Јупитеру.

Они представљају еквивалент метеоролошком сателиту, рекла је Сајмон и истакла да нам они могу помоћи да утврдимо метеоролошке патерне на овој планети.

“Џуно”, “Хабл” и “Џемини норт” омогућавају и анализу “Велике црвене пеге - најпознатије олује на Јупитеру која је у току.

Слике добијене на овај начин показују мрачне тачке у овој олуји које током времена еволуирају. Научници до сада нису били сигурни да ли су то рупе или тамна материја у облацима, а нове слике откривају да је ријеч о рупама.

Те рупе изгледају као да су тамне под ултравиолетним свијетлом, али под инфрацрвеним оне свијетле због топлоте која са Јупитера одлази у атмосферу.

Овом техником направљене су најоштрије слике Јупитера са Земље до сада, које парирају онима из свемира.