Научници оживјели лице египатског фараона Тутанкамона

Tanjug
Foto: Gardijan

КАИРО - Међународни тим експерата "оживио" је лице египатског фараона Тутанкамона, који према ријечима научника изгледом више подсјећа на "младог ученика" него на владара, пише Дејли Мејл.

Научници из Бразила, Аустралије и Италије су, уз помоћ дигиталног модела, реконструисали Тутанкамоново лице од његове мумифициране лобање.

Реконструкција је открила младалачко и живахно лице фараона који је умро у тинејџерском узрасту прије више од 3.000 година.

Бразилски графички експерт Цицеро Мораеш, који је коаутор студије, саопштио је да му Тутанкамон изгледа као млад човјек нежних црта лица.

„Гледајући у њега, више видимо младог ученика него политичара пуног одговорности, што његову историјску личност чини још занимљивијом", рекао је Мораеш.

Гробница чувеног „дјечака краља“ је откривена заједно са његовим посмртним остацима и свим драгоценостима, које је пронашао британски археолог Хауард Картер 1922. у египатској Долини краљева.

Ово није први пут да су научници покушали да реконструишу лице младог фараона, пошто је то већ учињено 2005. године, а Мајкл Хабихт, египтолог и археолог са Универзитета Флиндерс у Аустралији, који је коаутор студије, саопштио је да има много сличности између две реконструкције.