Креиран робот који може да се растопи и поново очврсне VIDEO

B92
Foto: AllForGood

Робот, који је знатно мањи од Т-1000, може да се растопи, побјегне из кавеза клизањем кроз решетке, а затим да се претвори назад у чврст облик.

Научници су креирали робота који се отапа и може да се провуче кроз решетке – баш као што то чини познати Т-1000 из другог дела филмског серијала Терминатор.

За сада је овај робот знатно мањи од Т-1000, али може може да се растопи, побјегне из кавеза клизањем кроз решетке, а затим да се преобрази назад у чврст облик и извршава задатке које му се задају.

Метални микробот креиран је од течних металних микрочестица којима се може управљати и могуће их је преобликовати спољашњим магнетним пољима. Али за разлику од филма, проналазачи овог робота вјерују да се њихово откриће може користити за добро, посебно у клиничким и механичким условима – достизањем тешко доступних простора. Научници су своја открића објавили у часопису Метер.

"Потенцијално, овај састав материјала може да се примењује у флексибилној електроници, здравству и роботици", рекао је за Вашингтон пост Ченгфенг Пан, инжењер са Кинеског универзитета у Хонг Конгу.

Излагањем робота магнетним пољима наизмјеничних струја, научници су му повећали температуру и проузроковали да пређе из чврстог у течно стање за минут и 20 секунди. Након што се трансформише у течни метал, фигурицом се може управљати кроз уске отворе са више магнета.

У свом течном облику робот би могао да се продужи, подели и споји. У чврстом облику њим се управљало брзинама већим од 5 км/х и носио је тешке предмете, тежине до 30 пута веће од сопствене.