Корални гребени у Пацифику крију милионе бактерија

Tanjug
Foto: ScienceNews

ПАРИЗ - Корални гребени нису само станишта тропских риба. Они у Тихом океану садрже више од три милиона врста бактерија, саопштили су истражива добију хранљиве материје које су им потребне за преживљавање или да се заштите од болести.

Биодиверзитет ових микроба који живе на гребенима је, међутим, још увијек нејасан. Већина студија испитује животињске врсте на малом подручју или се фокусира само на једну врсту. А глобална истраживања је тешко урадити.

Током експедиције "Тара Пацифик" спроведене од 2016. до 2018. године, Галан и његове колеге су посјетили 99 коралних гребена. На свакој локацији прикупили су узоркечи у научној публикацији "Nature Communications".

"То значи да научници у великој мери потцењују микробиом Земље", рекао је микробиолог Пјер Галан са Универзитета Сорбона у Паризу.

Нова сазнања о броју бактерија које живе у коралним гребенима Тихог океана спадају само у тренутне проциене укупне микробне разноликости Земље, што сугерише да на планети живи експоненцијално више бактерија него што се раније мислило.

Корални гребени су међу најразноврснијим екосистемима на Земљи, а микроби су кључни за очување здравља бића која тамо живе. Бактерије могу да помогну коралима да планктона, три врсте корала и две врсте риба, сакупивши 5.392 узорка. Тим је затим категорисао колико се врста бактерија може пронаћи у сваком узорку, на основу генетских разлика међу микробима.

"Реч врста баш и не функционише добро за микробе", каже Џенифер Бидл, микробиолошки еколог са Универзитета Делавер у Луису, која није била укључена у студију. Тешко је упоредити физичке карактеристике попут облика или боје да би се тако мали и тешко уочљиви организми раздвојили у различите врсте.

Генетске анализе су идентификовале више од 540.000 врста бактерија које живе на три врсте организама. Само тај број - који је мали дио фауне пацифичких гребена - чини око 20 одсто тренутних процена свих бактерија које живе на Земљи, које се крећу од 2,72 милиона до 5,44 милиона.

На основу тога колико врсти риба и корала живи у западном и централном Пацифику, само корални гребени из тог океана могу да садрже најмање 2,8 милиона врста бактерија, израчунао је тим.

Таква разноликост може бити нека врста „еколошког осигурања“ за гребене, рекао је Галан. На примјер, више врста бактерија може помоћи коралним полипима на исти начин, тако што ће обезбедити да та створења која граде корале добију кључне хранљиве материје. Уз толико разноликости, неке бактерије могу лако да замене друге које су у невољи, на пример када нешто попут високих температура проузрокује крах бактеријске популације.

Процјене би даље могле да потцењују микробне разноликости у пацифичким гребенима, каже Бидл. Тешко је избројати нешто што је невидљиво голим оком, а молекуларни алати за посматрање генетског материјала често искључују организме којих научници нису свјесни.

"Методе које користимо увек умање стварни број микроба", рекао је Бидл.