Кинески ровер пронашао трагове воде на Марсу

Кликс
Foto: CNSA

Хидрирани минерали које је открио кинески роборски ровер Зуронг на Марсу налазе се у огромном базену за који се вјерује да мјесто праисторијског океана. Они указују на то да је вода била присутна на површини воде дуже него се претходно вјеровало.

Према анализи података које је послао ровер на Земљу, трагови воде су откривени у узорцима минерала старим 700 милиона година.

Вјерује се да је Марс био влажан до прије отприлике 3 милијарде година када се завршило друго геолошко доба планете под називом Хесперијска епоха. У садашње Амазонском периоду нема површинских вода.

Тло које је садржавало минерале, а чији је узорак узео Зуронг, имало је тврду кору која се могла формирати подизањем подземне воде или топљењем леда који је испарио.

Кинески ровер истражује огромну равницу под називом Утопиа Планитиа на коју је слетио у мају прошле године. Досад је прешао око два километра од мјеста слијетања прикупљајући податке о терену.

У протеклим годинама подаци које скупља сонда под контролом Европске свемирске агенције открила је воду испод лета на јужном полу Црвене планете.

Готово сва вода на Марсу је "заробљена" под његовим поларним леденим капама с веома малим траговима у танкој атмосфери планете. Лоцирање подземних вода је кључно за одређивање потенцијала планете за живот, као и за осигуравање трајног ресурса за свако људско истраживање.