Џим Грин, научник: Можда још нисмо спремни за живот на Марсу

Миланка Митрић
Џим Грин, научник: Можда још нисмо спремни за живот на Марсу

“Питам се, има ли живота на Марсу”, пјевао је Дејвид Боуви у пјесми “Лифе он Марс?” далеке 1971. године кад је пјесма објављена, а о истом су писали и многи књижевници, попут Херберта Џорџа Велса, у временима када могућност одласка на Марс није била једна од опција.

Данас, у 21. вијеку, увелико развијамо причу о одласку људи на Марс, што у стварности, што кроз бројне научно-фантастичне серије у којима је колонизација и одлазак на друге планете и те како једна од опција, што кроз стварне пројекте које припрема НАСА. Далеко смо од посјете остатку Сунчевог система, али чини се да смо сваким даном све ближи Марсу.

Послије неколико стољећа мисија истраживања непознатог кренућемо, усагласиће се сви “Стар трек” обожаваоци, и храбро отићи тамо гдје ниједан човјек није.

НАСА је све ближа проналаску живота на Марсу, али према мишљењу научника Џима Грина, човјечанство још није спремно за то револуционарно откриће.

Грин је раније упозоравао да би два ровера, послата на Марс да истражују, могли доћи до доказа о постојању живота на Марсу током 2021. године.

Један од ровера “ExoMars”, назван “Росалинд”, вршиће ископавања на површини Марса и тражити узорке не би ли пронашао знакове живота.

Грин је упоредио могућност открића живота на овој планети са историјским моментом када је у 16. вијеку Никола Коперник изјавио да се Земља окреће око Сунца.

- То ће донијети потпуно нову визију размишљања. Још нисмо спремни за ово откриће. То ме брине већ неко вријеме, јер ми се чини да смо све ближе откривању нечега новог и објави првих резултата - навео је Грин.

Ровер “Марс 2020” бушиће стјеновите облике на планети и слати резултате на земљу - и то ће бити први пут да материјал с Марса дође до Земље.

Грин је, између осталог, додао и да ће то отворити врата великим научним истраживањима, а прије свега, да ли је тај живот исти као живот на нашој матичној планети.

- Све то отвара бројна питања, попут оних може ли живот да се пребацује са једне планете на другу или је потребно да га прилагодимо окружењу, да ли ће материји бити исто да постоји овдје или тамо, да ли је потребно да створимо идентичне услове - додао је Грин.

То је само још једна ставка која показује колико је све у нашем Космосу релативно и како се проласком вијекова откривају могућности живота на планетама за које се није мислило да је могуће, и како се проналазе докази да су можда некад та иста мјеста и била насељена.

Раније ове године научници су открили активан систем воде испод површине Марса, а представљена је и “SpaceX” летјелица за превоз посаде на Марс.