РЕЦЕНЗИЈА: “ The Bad Batch” (2021) - Сила је уз “Дизни”

Након што се моћни студио “Дизни” опекао на опасној ватри “Star Wars” фанатизма”, новим филмским наставцима легендарног серијала, који без обзира на зараду и гледаност нису испунили очекивања, како студија, тако ни фанова (осим “одличног” Рогуе Оне), одлучили су да креативну контролу над долазећим пројектима врате у руке људи који се разумију у магију насталу из богате маште и талента људи окупљених око “Лукасфилма”.

Тријумфални успјех прве двије сезоне серије “Mandalorian”, под креативним надзором Џона Фавроа, која је срушила рекорде гледаности на стриминг сервису “Дизни плус” и одушевила поклонике, убједљиво је демонстрирао, да је одлука “креатива креативцима” била пун погодак и да само треба наставити у истом смјеру, а корпоративне менаџере задржати што даље од студија.

Нови производ из радионице “Лукасфилма”, анимирана серија од 16 епизода, под именом “The Bad Batch”, налази се под вођством продуцента и сценаристе Дејва Филонија, који је био члан ауторске екипе “Mandaloriana”. Такође, он је тип који иза себе има вишегодишње искуство рада на анимираним серијалима “Star Wars Rebels” и “The Clone Wars”, што га је додатно квалификовало за нови пројекат.

Резултат је такав, да је франшиза која је првобитно планирана за попуњавање празног простора између емитовања друге сезоне серије “Mandalorian” и прве сезоне серије “Оби Ван Кеноби”, умјесто тога постала неочекивани хит  и то не само код поклоника свемирске саге. Да буде боље, то је потпуно заслужено, како стартним идејама, тако и реализованим материјалом.

Радња која прати одметнуту елитну јединицу војника клонова “Clone Force 99”, познату под надимком “The Bad Batch”, хронолошки је смјештена између филмова  “Освета сита” и “Нова нада”, након слома реда Џедаја, пада Републике и успона Империје. Бурни период испуњен насиљем и терором, док се руши један систем и уздиже други, идеалан је за авантуристичку причу везану за групу дезертера плаћеника, која трагајући за тајнама свог поријекла, открива много дубљу завјеру, која за циљ има апсолутно успостављање мрачне аутократије Сита над цијелим свемиром.

Доста злокобнији тон нове серије, проткан акцијом и константним бјекством главних јунака кроз свемирско пространство, успјешно гради жанровску динамику у најбољој традицији вестерна и авантуристичког филма. Са друге стране одређена емотивна статичност анимације у приказу карактера главних ликова избјегнута  је клоновским, једноличним поријеклом јунака, који у себи носе одређену грешку, што их издваја од осталих војника-клонова одгојених да извршавају наредбе без размишљања.

Ова емотивна “грешка” позната као људскост, уз војничку солидарност групе у опасности, на крају их ставља на праву страну у епском обрачуну сила добра и мрака, претварајући их од скупине дезертера до одметничких хероја. Убједљива режија, заплет који држи воду, бројне референце и ликови из митологије “Star Wars” универзума као мамац за хардкор обожаваоце и добро ухваћена магична атмосфера Лукасове саге, довољни су да “The Bad Batch” претворе у забаван и узбудљив поп производ у најбољем маниру компаније “Мики Маус”.

Истина, стално позадинско присуство манипулативе ноте емоцијама фанова и помало спор темпо приповиједања, који јасно најављује наставке, донекле кваре позитивни утисак виђеним, али не треба пуно бринути. Судећи по “The Bad Batch” једна ствар је сигурна. Сила је поново уз “Лукас филм” и “Дизни”.