Zemlju čuva »nevidljivi štit«

Srna
Zemlju čuva »nevidljivi štit«

Vašington - Zemlju čuva "nevidljivi štit" koji se nalazi na visini od 11.600 kilometara i odbija "elektrone ubice"- tvrde naučnici.

Ovi elektroni  "bombarduju" Zemljino okruženje i udaraju u  "nevidljivi štit", a za njihov negativni efekt najbolje znaju astronauti.

Kada bi došli do površine Zemlje, ti elektroni bi izazvali haos u napajanju električnom energijom, a uticali bi i na klimu i izazvali pandemiju tumora.

Naučnici još ne znaju kako se formirao i kako funkcioniše "nevidljivi štit".

Otkriven je u pojasevima radijacije poznatim kao "Van Alen"  - i to dva polja u obliku krofne, koja vrve od elektrona i protona.

Na mjestu ih drži Zemljina gravitacija, a oni mijenjaju veličinu u zavisnosti od prisutnosti zračenja sa Sunca.

Vanjski sloj dva polja dostiže visinu i do 40.000 kilometara iznad površine, a u donji sloj je 2012. godine poslata sonda koja je otkrila i treći misteriozni sloj nazvan "prsten".

"Djeluje kao štit u serijama naučne fantastike, npr. u žZvjezdanim stazamaž, a služi kao zaštita od vanzemaljskog oružja" - pojašnjava prfesor Daniel Bejker, sa Univerziteta Bolder u Koloradu.

Efekat "prstena" je zapanjujući, a Bejker objašnjava da je snažan poput stakla, jer se elektroni od njega odbijaju.

Postoji nekoliko objašnjenja za postojanje "prstena".

Prvo su u obzir uzete "magnetne strune" koje stvara Zemljino magnetno polje, a naučnici  su zatim posumnjali da su za štit zaslužni ljudski izumi kao što su radioodašiljači.

Ali, ni jedna hipoteza za sada se nije pokazala kao tačna, pa  ostaje na snazi zvanična verzija  o plazmasferi – velikom oblaku hladnog gasa čiji je donji sloj na 960 kilometara od tla.