Земљу чува »невидљиви штит«

Срна
Земљу чува »невидљиви штит«

Вашингтон - Земљу чува "невидљиви штит" који се налази на висини од 11.600 километара и одбија "електроне убице"- тврде научници.

Ови електрони  "бомбардују" Земљино окружење и ударају у  "невидљиви штит", а за њихов негативни ефект најбоље знају астронаути.

Када би дошли до површине Земље, ти електрони би изазвали хаос у напајању електричном енергијом, а утицали би и на климу и изазвали пандемију тумора.

Научници још не знају како се формирао и како функционише "невидљиви штит".

Откривен је у појасевима радијације познатим као "Ван Ален"  - и то два поља у облику крофне, која врве од електрона и протона.

На мјесту их држи Земљина гравитација, а они мијењају величину у зависности од присутности зрачења са Сунца.

Вањски слој два поља достиже висину и до 40.000 километара изнад површине, а у доњи слој је 2012. године послата сонда која је открила и трећи мистериозни слој назван "прстен".

"Дјелује као штит у серијама научне фантастике, нпр. у жЗвјезданим стазамаж, а служи као заштита од ванземаљског оружја" - појашњава прфесор Даниел Бејкер, са Универзитета Болдер у Колораду.

Ефекат "прстена" је запањујући, а Бејкер објашњава да је снажан попут стакла, јер се електрони од њега одбијају.

Постоји неколико објашњења за постојање "прстена".

Прво су у обзир узете "магнетне струне" које ствара Земљино магнетно поље, а научници  су затим посумњали да су за штит заслужни људски изуми као што су радиоодашиљачи.

Али, ни једна хипотеза за сада се није показала као тачна, па  остаје на снази званична верзија  о плазмасфери – великом облаку хладног гаса чији је доњи слој на 960 километара од тла.