Зашто је откриће гравитационих таласа битно?

klix.ba
Зашто је откриће гравитационих таласа битно?

Амерички физичар и космолог Лоренс Краус, који је први у свијету науке креирао гласину о могућем отркићу гравитацииних таласа, коментарише јучерашње велико откриће.

Ријеч је о вјероватно највећем открићу у посљедњих сто година – специфичним таласима које је Алберт Ајнштајн предвидио још 1915. године у оквиру Опште теорије релативности.

Гравитациони таласи су посљедица убрзања довољно масивних објеката који својим кретањем стварају наборе у простор-времену који се потом шире попут таласа на површини воде. Све се веже за Општу теорију релативности, која каже да масивни објекти у "нормалном стадију" закривљују структуру простор-времена креирајући тако ефекат који познајемо као гравитацију.

Физичар и космолог Лоренс Краус је изнио детаљно мишљење о посљедицама овог открића.

"Све се своди на фундаментална питања – одакле потичемо и гдје идемо. Могућност да цио свемир одједном видимо на потпуно другачији начин показаће нову перспективу нашег мјеста у космосу. То је велика предност науке, она има моћ да преиспита наше мјесто у стварности. Сличну моћ имају умјетност, литература и музика, па су слика Ван Гога и гравитациони таласи предивне ствари које у нама буде најдубље људске осјећаје. Сви смо повезани, сви смо дио свемира. Процеси који су формирали црну рупу можда су повезани са експлозијом супернове која је избацила атоме који данас чине моје руке", објаснио је Краус.

Иако су прве информације говориле да је детектоване таласе креирао бинарни систем пулсара, Краус сматра како је ипак ријеч о двије црне рупе.

"Потврда да су научници детектовали таласе које су узроковале двије црне рупе приликом судара даје нам нову слику свемира. Прво, добијамо нове доказе да црне рупе заиста постоје. Друго, добијамо алат да истражимо хоризонт догађаја у црним рупама. Треће, добићемо одговоре на питања о црној рупи у центру наше галаксије. Четврто, научићемо нове чињенице о природи саме гравитације. Али на крају крајева, не знам шта ће се десити – зато се открића и зову открића!", рекао је Краус за аустралијски научни канал АСЦ.