Teleskop Habl uočio nepoznatu zvijezdu na nemogućoj udaljenosti

Agencija
Teleskop Habl uočio nepoznatu zvijezdu na nemogućoj udaljenosti

"Habl", teleskop Američke svemirske agencije NASA, zabilježio je zvijezdu devet milijardi svjetlosnih godina udaljenu od Zemlje. Naučnici NASA su, tokom istraživanja supernove, primjetili svjetlo za koje su naknadno ustanovili da je riječ o posebnoj zvijezdi.

Ustanovljeno je da je riječ o najudaljenijoj pojedinačnoj zvijezdi ikad uočenoj. Obično je nemoguće primjetiti zvijezde udaljenije od 100 miliona svjetlosnih godina, čak i korišćenjem najjačih teleskopa.

Naučnici ističu kako je moguće vidjeti vrlo udaljene galaksije i supernove, ali otkriće izlovane zvijezde na toj udaljenosti je jedinstveno. Naučni tim je predvodio Patrik Keli, astronom sa Univerziteta u Minesoti.

"Možete da vidite pojedinačne galaksije, ali ova zvijezda je barem 100 puta udaljenija od slijedeće pojedinačne zvijezde koju možemo da analiziramo", rekao je Keli.

Ovaj plavi superdiv je nazvan "Ikar", po istoimenom liku iz grčke mitologije čija su se, prema legendi, krila otopila, jer se previše približio Suncu.

Keli je dodao da su zvijezdu primjetili prilikom istraživanja supernove, koju je otkrio 2014. godine.

Pretpostavlja se da će modernije opremljeni teleskop "Džejms Veb", koji bi u svemir trebalo da bude poslat 2020. godine, omogućiti detaljnije istraživanje zvijezda na toj udaljenosti.

Teleskop "Habl" je projekt nastao saradnjom NASA sa Evropskom svemirskom agencijom, a lansiran je 1990. godine.