Телескоп Хабл уочио непознату звијезду на немогућој удаљености

Агенција
Телескоп Хабл уочио непознату звијезду на немогућој удаљености

"Хабл", телескоп Америчке свемирске агенције НАСА, забиљежио је звијезду девет милијарди свјетлосних година удаљену од Земље. Научници НАСА су, током истраживања супернове, примјетили свјетло за које су накнадно установили да је ријеч о посебној звијезди.

Установљено је да је ријеч о најудаљенијој појединачној звијезди икад уоченој. Обично је немогуће примјетити звијезде удаљеније од 100 милиона свјетлосних година, чак и коришћењем најјачих телескопа.

Научници истичу како је могуће видјети врло удаљене галаксије и супернове, али откриће изловане звијезде на тој удаљености је јединствено. Научни тим је предводио Патрик Кели, астроном са Универзитета у Минесоти.

"Можете да видите појединачне галаксије, али ова звијезда је барем 100 пута удаљенија од слиједеће појединачне звијезде коју можемо да анализирамо", рекао је Кели.

Овај плави супердив је назван "Икар", по истоименом лику из грчке митологије чија су се, према легенди, крила отопила, јер се превише приближио Сунцу.

Кели је додао да су звијезду примјетили приликом истраживања супернове, коју је открио 2014. године.

Претпоставља се да ће модерније опремљени телескоп "Џејмс Веб", који би у свемир требало да буде послат 2020. године, омогућити детаљније истраживање звијезда на тој удаљености.

Телескоп "Хабл" је пројект настао сарадњом НАСА са Европском свемирском агенцијом, а лансиран је 1990. године.