Šta to krije sijenka Plutona?

Agencije
Šta to krije sijenka Plutona?

Put letjelice New Horizons odredio je da 14. jula napusti kratkoročnu blizinu Plutona, a jedno od "zanemarenih" otkrića desilo se upravo u trenucima kada je patuljasta planeta napuštana.

NASA-ina sonda je prilikom udaljavanja od Plutona prošla kroz njegovu sijenku iskoristivši priliku da detektuje uticaj solarnog vjetra na atmosferu.

Naučnici nisu očekivali da će otkriti proces uništenja atmosfere upravo zbog solarnog vjetra, kreirajući tako region ili "rep" hladnog i gustog joniziranog gaza koji se proteže desetinama hiljada kilometara iza patuljaste planete.

Formacija poslijedično kreira svojevrsnu rupu u solarnom vjetru, a koja se nalazi na oko 100.000 kilometara iza Plutona.

"Ovo je naš prvi pogled na Plutonovo okruženje i poziciju plazme u njemu. Puno više podataka dobićemo u augustu kada iskombinujemo mjerenja različitih instrumenata na letjelici New Horizons. Tada ćemo biti u mogućnosti da odgovorimo na neka važna pitanja u vezi sa evolucijom Plutonove atmosfere", rekao je Fran Bagenal sa Univerziteta u Koloradu.