Розета открила молекуле живота на комети?

B92
Розета открила молекуле живота на комети?

Робот Филе открио органски материјал на површини комете Чурјумов-Герасименко на коју је слетио.

Први резултати анализа узорака послатих са комете Чурјумов-Герасименко, пише научно-популарни портал Елементаријум, можда ће бити кључни за рјешавање једног од највећих проблема у науци – порекла живота на Земљи. Компоненте које су стигле на Земљу прикупио је њемачки инструмент COSAC, дизајниран за „омирише“ танку атмосферу комете и пронађе органске молекуле након слетања.

Робот Европске свемирске агенције слетио је на комету Чурјумов-Герасименко 12. новембра, послије десетогодишњег путовања кроз свемир.

Након компликованог слетања и осталих проблема на које је наишао, Фили је у испитивању провео нешто више од 60 сати, послије којих је, због недостатка енергије прешао у стање хибернације.

Претпостављало се да покушај анализе тла допремљеног са комете није био успјешан.

Међутим, стручњаци из DRL-а, њемачког ваздухопловног центра, који раде на COSAC инструменту, потврдили су да су пронађене материје органског поријекла, али су додали и да тим и даље покушава да протумачи све резултате.

Још није званично објављено који су молекули пронађени и колико су сложени.

Но, нова открића су вјероватно обезбjедила увид у могући допрнос комета у формирању неког од хемијских градивних блокова из првобитне смjесе, из које је еволуирао рани живот на Земљи.

Друге анализе су показале да је површина комете углавном водени лед прекривен танким слојем прашине.

Прелиминарни резултати MUPUS инструмента, који је био задужен за распоређивање чекића на комети, након Филијевог слетања, тврде да је слој прашине на површини дебео од 10 до 20 цм и да се испод њега налази веома чврст водени лед.

Међутим, на температурама које се срећу у спољашњем свемиру лед би био залеђено чврсто тијело, а MUPUS-ови подаци показују да је испитана супстанца тврда као смрзнуто ситно камење. Пошто је густина комета око 0,4 г/цм3, не постоји могућност да је тај слој сачињен од камена.

Научници се надају да ће, како се комета Чурјумов-Герасименко буде приближавала Сунцу, до соларних панела Филија доћи довољно светлости и да ће се робот пробудити и довршити испитивања. До тада, истраживачи ће морати да се задовоље и позабаве резултатима који су им тренутно доступни.