Ровер на Марсу дошао до сазнања које би могло све да промјени

Агенције
Ровер на Марсу дошао до сазнања које би могло све да промјени

Питање да је живот на Марсу могућ поставља се већ деценијама, а након проналаска течне воде на Црвеној планети, ова тема је постала учесталија.

Роботско возило НАСА-е Кјуриосити донијело је нова сазнања која су још више заинтригирала научнике и јавност.

Истраживачи наводе да је ровер открио бор у кратеру Гејл старом 3.8 милијарди година. У питању је елемент који може да утиче на настанак РНК, а самим тим и на синтезу ДНК.

Мјесто на коме је бор откривен указује на некадашње постојање подземних вода, па тим истраживача сматра да постоји могућност да су воде у овом кратеру имале услова за настанак живота.

"Како боракс има битну улогу у настајању РНК, проналажење бора на Марсу ствара могућност постојања живота на тој планети", навео је вођа студије Патрик Гасда у објављеном саопштењу, пише Гизмодо.

"Без РНК живот није могућ. Присуство бора нам говори да, уколико на Марсу има органских састојака, хемијске реакције које доводе до стварања РНК би се могле десити".

Ровер Кјуриосити би такође специјалним камерама могао да истражи знаке живота на Марсу, ако га је било.