„Ros 128b“ do sada najidelanija za kolonizaciju

„Ros 128b“ do sada najidelanija za kolonizaciju 07.12.2017 10:58 | Srna

Pasadena - Planeta „Ros 128b“, udaljena 11 svjetlosnih godina od Zemlje, ima na svojoj površini vodu i neke karaktertistike u atmosferi koje bi je mogle učiniti nastanjivom.

Planeta je velika poput Zemlje i na njoj godina traje nešto kraće od deset zemaljskih dana. Astronomi kažu da „Ros 128b“ omogućava dobre uslove za život.

Naučnici procjenjuju da temperatura na ovoj planeti varira između minus 60 i plus 20 stepeni Celzijusovih.

U Nasi navode da bi ti uslovi mogli biti mnogo bolji nego na drugim planetama u Zemljinom susjedstvu.

„Ros 128b“ nalazi se veoma blizu svoje zvijezde, zbog čega ima kratku orbitu, ali nije izložen visokoj temperaturi, jer je zvijezda ohlađena i ne emituje zračenje.

Planeta je otkrivena spektrografom „HARPS“, instaliranom u Čileu, objavljeno je u naučnom časopisu „Astronomija i astrofizika“ /Astronomy & Astrophysics/.

Uprkos tome što se nalazi vrlo blizu svoje zvijezde, „Ros 128b“ dobija samo 1,38 puta veće zračenje u odnosu na Zemlju.

Jedna strana novootkrivene planete trajno je okrenuta zvijezdi, a druga je u vječnom mraku.

To je upravo jedan od razloga zbog kojih astronomi nisu sigurni da bi takva planeta mogla biti idealno mjesto za život.