Први доказ ванземаљског живота?!

Агенције
Први доказ ванземаљског живота?!

Лондон - Могуће је да на Марсу има живота - један од инструмената Насиног ровера "Кјуриосити" открио је мистериозан раст концентрације метана у атмосфери, а њега производе жива бића, односно микроби.

Вјероватно се ради о врло малим бактеријским организмима, наводе научници и указују да на Земљи 95 одсто метана долази из микроба.

Некадашњи сателитски снимци открили су необичне "облачиће" метана у атмосфери Марса, али никада тако нагли раст концентрације као овај измјерен у "Галеовом кратеру", мјесту на којем је, према раније откривеним доказима, прије неколико милијарда година било текуће воде.

Научници су до дошли до овог открића помоћу посебних инструмената на роверу "Кјуриосити".

Крајем 2013. и почетком 2014. у четири случаја ниво метана на Марсу, на два мјеста, удаљена свега 200 до 300 метара, износио је 7,2 честице на милијарду волумена, а прије и послије тих изненадних "скокова" концентрација метана износила је свега десетину тог нивоа.

Ако се ова теорија покаже као тачна - биће то једно од највећих научних открића у историји и први примјећени и доказани ванземљаски облик живота, наводе научни портали.