Пронађена огромна непозната животиња у дубинама океана

Танјуг
Пронађена огромна непозната животиња у дубинама океана

Највећи морски сунђер на свијету, величине мањег комбија, нађен је у дубоким водама код Хаваја, али научници још нису утврдили којој врсти припада.

Тим научника открио је сунђер на дубини од око 2.100 метара у заштићеном подручју код обала Сјеверозападних хавајских острва, које је највећим дијелом неистражено.

Ретку животињу, плавичасто-бијеле боје, налик мозгу, угледали су научници прошлог љета када су је снимиле камере закачене на њихово подводно возило. Научници из Националне агенције за океане и атмосферу (НОАА) и Универзитета Хаваја проучавали су сунђер око годину дана прије него што су објавили своје закључке.

"Највећи дио наше планете лежи у дубоким водама и велика већина тога никада није била истражена. Откриће тако огромног и вјероватно старог сунђера истиче колико много може да се научи истраживањем дубоких и прастарих окружења", изјавио је истраживач Даније Вагнер из НОАА.

У студији објављеној ове седмице у научном магазину "Marine biodiversity" наводи се да је сунђер нађен у водама Сjеверозападног националног парка на Хавајима, највећем заштићеном подручју у САД и једном од највећих на свијету.

Биолог Кристофер Кели из Подводне истраживачке лабораторије на Хавајима, који је помогао Вагнеру у вођењу експедиције, изјавио је да су узели узорке сунђера исте врсте који су нашли дан прије огромне животиње и послали их најбољим свјетским стручњацима, али да нико није могао да утврди ком роду припада нађена животиња.

"Имамо ову животињу на коју вјероватно никада нисмо раније наишли и огромна је, и то уноси мало интриге у дубоке воде и шта тамо доле још постоји", рекао је Кели.

Сунђер је широк око 2,1 метра и дугачак око 3,5 метра. Иако тај сунђер није много већи од других нађених сунђера, истражитељи кажу да његово откриће показује важност истраживања дубина океана у циљу налажења непознатих и мистериозних облика живота.

Прегледајући научну литературу, утврдили су да је то највећи сунђер који је до данас документован. Научници процјењују да су неки од највећих сунђера нађени у плићим водама старији од 2.300 година, због чега се поставља питање колико би могли да буду стари организми на великим дубинама који никада раније нису виђени.