Откривене још двије планете које подсјећају на Земљу VIDEO

Агенције
Откривене још двије планете које подсјећају на Земљу VIDEO

Експерти у посљедње вријеме откривају све више планета које подсјећају на Земљу, и које се сматрају насељивим, а научници су недавно открили још двије “земљолике” планете које круже око оближње звеијзде, те имају оптималне услове за формирање водених површина, што је један од основних услова за живот.

Планете се крећу око такозване “Teegarden” звијезде, која је од Земље удаљена 12,5 свјетлосних година. Научници су утврдили да су тек нешто теже од Земље, те да се налазе у зони која би могла да пружи услове за живот, због тога што омогућава постојање воде у течном облику.

Планете око свог сунца обиђу један круг за осам, односно 11 земаљских дана, што је прилично брзо чак и у односу на неке планете из нашег Соларног система – Меркур један круг око Сунца обиђе за 88 дана.

Teegarden звијезда припада М типу патуљастих звезда, што значи да производи мање свјетлости и енергије од нашег Сунца. То значи да би планете морале да буду ближе својој звијезди него што је Земља Сунцу да би се сматрале насељивима, будући да би се на већој удаљености течности замрзавале.

Очекује се да у Teegarden соларном систему има још планета, будући да већина звијезда у свом окружењу има више од двије планете.