Откривена најтоплија планета у свемиру

Глас Српске
Откривена најтоплија планета у свемиру

Насини научници открили су најтоплију егзопланету са атмосфером која садржи вапоризовани титанијум и гвожђе.

Научници су дошли до невјероватног открића – пронађена је до сада најврелија планета која је названа Келт-9б, пише британски Метро.

Стручњаци у Наси вјерују да би температура егзопланете (планета изван Сунчевог система) могла да износи око 4.300 степени целизијуса, што говори да је ово најтоплији свијет који је до сада откривен те да планета постаје топлија од неких звијезда. За поређење, температура на површини Сунца износи преко 5.500° целзијуса.

"Планета Келт-9 је гасни џин - велика је као три Јупитера, али је двапут мање густине", објаснили су из Насе.

Научници сматрају да је то резултат јаке радијације коју емитује звијезда око које планета кружи, јер радијација атмосферу КЕЛТ-9б "надува као балон".

Како је познато, топлоту узрокује звијезда Келт, на којој су температуре близу 10.000 степени. Ова планта је 30 пута ближе својој звијезди него Земља Сунцу.

Због тога што је тако близу звијезде Келт, планета кружи око звијезде само 36 сати, а исте стране планете су увијек окренуте према Сунцу.

"Температуре су тако високе, па иако је ријеч о планети, она има атмосферу звијезде", рекао је Кевин Хенг, професор на Универзитету у Берну и коаутор најновије студије о Келт9б који је објављен у часопису Nature.

У атмосфери Келт-9б пронађени су гвожђе и титанијум, што говори о врелини која испарава из ове планете.

Ову планету је открио је тим америчких астронома, а од Земље је удаљена 650 свjетлосних година и налази се у констелацији Лабуд.