Откриће научника мијења досадашња сазнања о насељавању Америке

Глас Српске
Откриће научника мијења досадашња сазнања о насељавању Америке

Научници су, проучавајући скелет праисторијске бебе, установили на основу ДНК да припада најстаријим колонизаторима Америке икада откривеним.

Резултати истраживања сугеришу да је Аљаска насељена прије 25.000 година, 10.000 година раније него што су многи археолози вјеровали.

"Чињеница је да је ова популација старија од других познатих група старосједелаца што чини веома битан податак када је ријеч о настањивању Америке", истиче професор Еск Вилерслев са Кембрича који је и коаутор студије.

Он претпоставља да би први досељеници могли да буду преци домицилних становника америчког континента.

Ову нову популацију научници су назвали "Древни Берингијанци". Сматра се да је пад нивоа мора у то вријеме у Беринговом пролазу могао да доведе до суше на том подручју.

На основу добијених резултата, научници тврде да је беба боравила на подручју познатом као Апвард Сан Ривер на Аљасци. Скелет дјетета стар је 11.500 година.

Поредећи генетичке сличности и разлике са другим људима из тога времена, научници су успјели да установе да је до миграције из Азије у Америку дошло раније него што се мислило.

"Ове нове информације ће нам омогућити да детаљније истражимо историју насељавања Америке, која је очигледно сложенија него што смо мислили", наводи антрополог Ден Потер са универзитета на Аљасци који је један од лидера ове студије.

Скелет бебе старе шест недјеља пронађен је 2013. године, од када га научници проучавају.