Научници открили нови геометријски облик

Daily Mail
Научници открили нови геометријски облик

Древни грчки математичари класификовали су чврсте геометријске облике хиљадама година раније а од тада је пронађено запањујуће мало нових форми од којих је посљедња серија класификована пре 400 година. Међутим, амерички научници вјерују да су идентификовали четврту класу облика названу Голдбергов полиедар.

Први тип чврстих геометријских облика који је откривен познат је као Платонска тијела и укључује коцку и тетраедар.

Након тога откривена су још само два нова типа чврстих геометријских облика – Архимедова чврста тијела и Кеплерова чврста тијела која су откривена прије 400 година.

Међутим, нови облик који подсјећа на комплексну фудбалску лопту објашњен је математички и могао би да отвори пут за бесконачан број сличних класа које чекају да буду откривене.

Сен Шејн са Универзитета Калифорнија у Лос Анђелесу проучавао је зијеницу људског ока када је наишао на занимљиву структуру полиедра протеина названог кларин, који помјера енергију из ћелија и тако ствара бројне облике.

Он је потом дошао до математичког објашњења овог облика а у том процесу је наишао и на рад Марка Голдберга, математичара из 20. вијека који је био убијеђен да је открио нови сет облика – компликован полиедар сачињен из комбинације пентагона и хексагона.

Иако др Шејн није мислио да су Голгбергови облици стриктан полиедар, он је вјеровао да је у питању заиста била нова класа облика.

У студији објављеној у журналу PNAS, др Шејн и Џејмс Гајед описали су нове облике које су назвали Голдбергов полиедар у част покојног математичара.