Научници открили галаксију духова

Агенције
Научници открили галаксију духова

Нико не за како се та чудна и огромна галаксија формирала.

Научници су окрили галаксију духова – масе приближно као и наша галаксија, али је у потпуности сачињена од тамне материје.

Вилин коњиц 44, како су научници назвали ову галаксију, сачињена је од мистериозне тамне материје која заузима 27 одсто свемира, али никада заправо није виђена.

Иако је та галаксија релативно близу, барем на скали универзума, толико је мрачна да је научници деценијама уназад нису ни примјетили. Међутим, коначно је уочена прошле године и процијењено је да се налази на удаљености од око 330 милиона свјетлосних година од нас.

Када су је научници детаљније испитали, примјетили су да се не ради о обичном скупу звијезда већ о маси тамне материје попут духа.

Иако има исту масу као и наш Млијечни пут, само је један стоти дио процента сачињен од нормалне материје попут звијезда, прашине и гаса који нас окружује.

Професор Питер ван Докум са Универзитета Јејл је рекао: "Покрети звијезда нам могу указати на количину материје, а у галаксији Вилин коњиц 44 звијезде се крећу веома брзо".

Ову галаксију су открили научници из опрсерваторије Кек на Хавајима и своје откриће објавили у Астрофизичком журналу.

Професор Роберто Абрахам са Универзитета у Торонту је рекао да немају никакву идеју како је галаксија Вилин коњиц 44 могла да се формира.

"Подаци указују да се велики број звијезда налази у облику компактних група и то је веома важан траг, али у овом тренутку су све то само нагађања."

Крајњи циљ научника је да открију шта је заправо тамна материја и од чега се састоји.