Научници открили црну рупу која крије тајне о настанку свемира

Агенције
Научници открили црну рупу која крије тајне о настанку свемира

Астрономи су недавно опазили астрономску појаву коју, према свему судећи, можемо назвати веома важном за будуће посматрање свемира.

Супермасивна црна рупа удаљена чак 13.1 милијарду свјетлосних година милијарду је пута већа од нашег Сунца.

Међутим, оно што је најбитније од свега, јесте да се ради о активном космичком феномену. Супермасивна црна рупа је квазар окружен ауром супер-свијетлом енергијом набијеног диска који је састављен од гасова и прашине, пише The Verge.

Његово откриће могло би научницима да помогне да сазнају више о стању свемира прије тринаест милиона година.

С обзиром на то да се супермасивна црна рупа о којој причамо налази 13.1 милијарду свјетлосних година удаљености од Земље, то значи да је свијетлост коју снимамо до нас путовала 13.1 милијарду година.

Према процјенама астронома, Велики прасак се догодио прије 13.8 милијарди година, што значи да призор којем свједочимо на снимку приказује ране слике свемира.

Конкретно - гледајући ту црну рупу ми гледамо свемир док је био стар једва 690 милиона година.

Научници тренутно нису сигурни када су прве звијезде тачно настале, али проучавање гасова који окружују овај квазар може да открије много тога о свемиру који је постојао непосредно након Великог праска.