На Антарктику откривена рупа велика скоро као Менхетн, а брзо се топи

Агенције
На Антарктику откривена рупа велика скоро као Менхетн, а брзо се топи

Недавно је откривена шупљина на антарктичком глечеру величине двије трећине Менхетна, која расте великом брзином. Ово сазнање уплашило је научнике који кажу да то сингализује брзо отапање леда.

Огромна рупа дубока близу 300 метара недавно је откривена и сматра се да се брзо шири на дну глечера на западном дијелу Антарктика, изјавили су из НАСА лабораторије. Укупна величина овог глечера одговара величини Флориде.

“Величина и ширење новооткривене рупе напросто су нас изненадили. Шупљина је некада била испуњена с 14 милијарди тона леда, а већина овог леда се отопила у протекле три године”, казали су стручњаци из НАСА-е.

Посматрајући доњи дио антарктичких глечера, истраживачи се надају да ће моћи да израчунају колико брзо ће се глобални ниво мора повећати као одговор на климатске промјене. У самом процесу истраживања тим је користио ваздушне и сателитске радаре за откривање шупљине.

“Годинама смо сумњали да глечер није био чврсто везан за тло испод себе. Захваљујући новој генерацији сателита коначно можемо видјети детаље”, рекао је Ерик Ригнот, један од коаутора студије.

Према неким процјенама, глечер садржи довољно леда да подигне ниво мора за мало више од 65 центиметара, када би дошло до отопљавања.

“Овај глечер је од суштинског значаја за пројектовање његовог утицаја на пораст нивоа мора у наредним деценијама”, додао је Ригнот.