Iznenađujuće otkriće na Marsu koje bi moglo da promjeni sve

Agencije
Iznenađujuće otkriće na Marsu koje bi moglo da promjeni sve

Naučnici koji su koristili Nasin orbitalni istraživač Marsa, odnosno, svemirsku sondu napravljenu da izviđa i istražuje Mars iz orbite, došli su do iznenađujućeg otkrića.

Pronašli su isušeno korito jezera čija je površina nekada bila kao površina deset Velikih jezera, koja se nalaze na granici Kanade i Sjedinjenih Država.

Postoji mogućnost da ova lokacija krije tragove života od prije nekoliko milijardi godina, što bi moglo da objasni kako je nastao život na našoj planeti.

Uz pomoć orbitalnog istraživača došlo se do saznanja da se ispod bazena Eridanija nalaze velike naslage minerala.

Dalja analiza minerala pokazala je da su ih formirali vulkanski podvodni otvori. Milijardama godina kasnije, vulkani su izumrli, jezero se isušilo, ali su minerali ostali.

"Ova lokacija je zapravo mjesto nekadašnjeg dubokog mora i velikog hidrotermalnog okruženja", rekao je Nasin stručnjak Pol Najls.

"To podsjeća na duboke hidrotermalne otvore koji se mogu naći na Zemlji, slični onima u kojima bi se mogao naći životr na drugim svjetovima – životu nije potrebna lijepa atmosfera ili određena površina, već kamenje, voda i toplota."

To je nešto što ovaj basen čini posebnim mjestom u potrazi za životom. Ukoliko se na tom mjestu otkrije život, ili bar njegovi tragovi, to bi moglo da nam donese mnogo više informacija o tome kako je prvobitno izgledao život na Zemlji.

"Čak iako ne nađemo nikakve dokaze da je život postojao na Marsu, ova lokacija nam može otkriti vrstu okruženja u kojoj je počeo život na Zemlji. Vulkanska aktivnost u kombinaciji za stajaćom vodom omogućila je uslove koji su vjerovatno slični uslovima koji su postojali na Zemlji onda kada je život evoluirao", dodao je on.