Гадна звијезда изненадила Насу

Агенције
Гадна звијезда изненадила Насу

НаСт1 откривен је прије више од 50 година, а недавно је изненадио астрономе.

Прије више од 50 година Џејсон Насау и Чарлс Стивенсон открили су НаСт1 и класифицирали га као Волф-Рајет звијезду, а педесет година касније НаСт1 изненађује астрономе који су му дали надимак "Nasty 1" (Гадан 1').

Волф-Рајет звијезда је врста звијезде која се брзо развија и доста је већа од нашег Сунца.

Насин Хабл телескоп открио је да је ова Волф-Рајет звијезда прилично јединствена. Понашање попут њене никад није виђено у нашој галаксији, тврди Наса.

Астрономи су очекивали да ће приликом посматрања звијезде вијдети идентичне "режњеве" гаса који излазе из супротних страна. То виде када посматрају Ета Каринае, још једну звијезду Волф-Рајет. Умјесто тога астрономе је поздравио диск од гаса који је кружио око звијезде.

Астрономи мисле да је невидљива звијезда пратилица узела неколико космичких "залогаја" од НаСт1.

"Били смо јако узбуђени када смо видјели ту структуру попут диска јер то може бити доказ да се Волф-Рајет звијезда формирала из бинарне интеракције", рекао је водитељ истраживања Џон Мауерхан са универзитета у Берклију..

Објаснио је да у галаксији постоји врло мало примјера тог процеса док траје јер је та фаза краткотрајна.

Према тренутним процјенама гасовити диск стар је само неколико хиљада година, а могао би бити близу - око 3000 свјетлосних година од Земље.