Дарвин је био у праву: Откривени најстарији трагови живота

Агенције
Дарвин је био у праву: Откривени најстарији трагови живота

Давне 1871. Чарлс Дарвин је свијету представио идеју да је живот потекао из "топлог малог језера", а та теорија сада је и потврђена, након што је у Аустралији пронађен најстарији доказ постојања живота.

За колијевку живота, научници су дуго узимали термалне изворе у дубинама океана, али су новим открићем у Дресер формацији у Пилбари докази по први пут на страни слатке воде на копну. Ријеч је о добро очуваним мјехурићима у љепљивим течностима пуним микроба и слојевима стијена које су створили древни микроорганизми.

Они су стари 3,48 милијарди година, односно 580 милиона година старији од најстаријих трагова живота пронађених у термалним изворима на дну океана.

"Откриће потенцијалног биолошког потписа у овим древним изворима у Западној Аустралији, нуди геолошку перспективу која даје превагу слатководној колијевци живота", каже вођа студије Тара Ђокић са Универзитета у Новом Јужном Велсу.

"Наше истраживање такође ће утицати на будућу потрагу за траговима живота на Марсу, јер су наслаге древних термалних извора на Црвеној планети сличне старости као Дресер формација у Пилбари. Међу три потенцијална мјеста спуштања ровера на Марс 2020, је и Колумбија Хилс гдје постоје трагови постојања термалних извора. Ако трагови живота могу бити сачувани све те миленијуме на Земљи, онда постоји шанса да су очувани и на Марсу".