Чињенице о свијету који нас окружује а које нисте знали

24sata.hr
Чињенице о свијету који нас окружује а које нисте знали

Како наука и технологија напредују, тако све више откривамо о стварима које нас окружују. Преносимо вам мање познате занимљивости које можда нисте знали.

Свемир је невjероватно мjесто препуно мистерија. Међутим, како наука и технологија напредују, тако и све више откривамо о нашем постанку и стварима које нас окружују. Преносимо вам 20 мање познатих занимљивости о свемиру и животу на Земљи које можда нисте знали.

Постоје планете без сунца

Такозване планете скитнице су планете који плутају свемиром без да су везане за иједан сунчев систем.

Некада су постојали огромни вилини коњици

Меганеура је инсект који је постојао прије 300 милиона година, а био је величине данашњег галеба. Распон крила му је био око 65 центиметара.

Дани су некада били краћи

Због промјене удаљености између Земље и Месеца, Земљина ротација се успорава. Некада се ротирала доста брже што је узроковало краће дане. Давно прије нашег времена, година је имала 385 дана, а сваки дан трајао је краће од 23 сата.

Марихуана је помогла да се открије нови тјелесни систем

Ендоканабиноидни систем постоји у људском мозгу, а ТХЦ га таргетира. Овај систем утиче на ствари попут расположења и апетита.

Многе поморанџе заправо нису наранџасте

Многе поморанџе које расту око екватора су заправо зелене, чак и када су потпуно зреле. Али, како су људи научени на наранџасте поморанџе, ово воће се излаже хладним температурама и држи се у мрачним просторима како би се спречила фотосинтеза и наранџасти пигмент дошао до изражаја.

Ватрене пијавице сличне су воденим

Спирални вјетрови могу покупити ватру и створити пламтећи торнадо.

Сателит држи рекорд за највишу литицу

Највиша литица, Верона Рупес, налази се на Урановом мјесецу Миранди. Процјењује се да је литица 5 – 10 километара висока што је око 10 пута више од Великог Кањона. Због слабе гравитације овог мјесеца, требало би 12 минута да с врха паднете на дно.

Астероид не мора да падне на планету да би узроковао велику штету

Давне 1908. године астероид се распао изнад централне Русије на висини од око 8 км. Ударни талас имао је јачину 150 нуклеарних бомби бачених у Хирошими. Уништио је површину од 2000 квадратних километара.

Све планете Сунчевог система могу стати између Земље и Месеца

Размјере свих планета у нашем систему су око 376.369 км, а да би дошли до Мјесеца треба прећи удаљеност од 384.400 км.

Средоземно море је скоро нестало

Прије отприлике 5.3 милиона година Средоземно море је било потпуно одрезано од океана због помјерања тектонских плоча па је почело да испарава. Међутим, када се Гибралтарски пролаз отворио, вода из Атлантског океана је поновно напунила Средоземно море.

Атмосфера око Сунца топлија је од самог Сунца

Сунчева атмосфера је око 600 пута топлија од саме површине Сунца.

Животиње могу да падају са неба

1861. године Сингапур је задесила киша риба. Теорија је да пијавица усиса животиње па их избаци на некој локацији.

Земља дијели орбиту

Земља слиједи објект назван 2010 ТК7 који се такође окреће око Сунца истом путањом као и Земља.

Постоји језеро на ком стално сијева

Језеро Маракаибо у Венецуели је готово непрестано у олуји. Још се не зна тачно зашто, али чини се да ваздушне струје у комбинацији с тамошњом географском позицијом погодују стварању олуја.

Коале су...необичне

Мужјаци коала имају два пениса, а женке двије вагине.

Русија је већа од Плутона

Русија има за око 518.000 км2 већу површину од Плутона.

Необичан начин за мјерење снагер муње

Једна муња садржи довољно енергије да се истостира 100.000 комада хљеба.

У Минесоти постоји мистериозна рупа

"Devil's Kettle" водопад пада у дубоку рупу у камену, али нико не зна гдје та вода одлази.

Вјеровало се да постоји још једна Земља

За Глиесе 581 ц се сматрало да би могла бити 'друга Земља', али након помног истраживања, закључено је да људи не би могли да преживе тамо.