Asteroid koji je zbunio naučnike: Ovako nešto još nisu videli

Agencije
Asteroid koji je zbunio naučnike: Ovako nešto još nisu videli

Astronomi iz cijelog svijeta bacili su se na proučavanje svemirskog objekta kakav do sada nisu bili u prilici da vide - asteroid ili kometa koja je stigla s neke druge zvijezde.

Svi asteroidi i komete koje smo dosad otkrili stižu iz Sunčevog sistema i nalaze se u orbiti oko Sunca. Međutim, prošle nedjelje su teleskopom na Havajima otkrili prvi međuzvezdani objekat, a radi se najvjerovatnije o asteroidu (ili kometi) koji je uspio da pobjegne gravitacionim silama neke druge zvijezde i da uđe u naš solarni sistem.

Zbog toga su A/2017 U1 prozvali i vanzemaljcem. Radi se o objektu veličine 400 metara koji se kreće izuzetno brzo (oko 25,5 km/s), što je tri puta brže od asteroida 2012 TC4 koji je ovog mjeseca projurio pored Zemlje. Zbog svega su astronomi usmjerili teleskope prema putanji ovog asteroida kako bi otkrili sve što mogu o njemu.

Prvi ga je otkrio Rob Verik, istraživač sa Instituta za astronomiju na Univerzitetu na Havaji. Kako je rekao za NASA-u, njegovo kretanje nije moglo da se objasni normalnom orbitom za asteroid ili kometu u Sunčevom sistemu. Kombinovanjem podataka Evropske svemirske agencije zaključili su da je objekt stigao izvan Sunčevog sistema.

"On ima najekstremniju orbitu koju sam ikad vidio", rekao je Dejvid Farnoćia iz NASA-e i dodao da ima takvu putanju da je na putu izvan Sunčevog sistema i da se neće vratiti. Stigao je iz smjera sazviježđa Lire i skoro upao vertikalno na ravan kojom orbitiraju planete oko Sunca. Projurivši oko Sunca, objekat je sada na putu prema sazviježđu Pegaza.