Њен стил су лаж и манипулација

Њен стил су лаж и манипулација
Мирјана Кусмук
12.01.2011 20:30

- Правно, за нас формирање НУН РС не значи ништа, јер је то само још једно од многих удружења новинара у БиХ. Ово је континуитет неуспјелих покушаја да се уништи Удружење "БХ новинари". Први такав удар је био када су двије Мире (Кусмук и Лолић-Мочевић), по налогу власти у Бањалуци, те власника "Независних новина" и "Гласа Српске" Жељка Копање и директора Радио-телевизије РС Драгана Давидовића, иступиле из Управног одбора Удружења.

Каже у интервјуу својој пријатељици, чланици неформалне групе "сарајевских вјештица" (ауторство на назив баштини сарајевска новинарска раја), вјечни и професионални секретар и неформална власница Удружења "БХ новинари" Борка Рудић у тексту објављеном под преузетим и незнатно модификованим насловом "Њихов стил су лаж и манипулација".

Свима или широј јавности познато је да су Мира Лолић и Мирјана Кусмук напустиле УО Удружења у априлу 2006. године. У саопштењу за јавност које су издале 29. априла као разлог напуштања навеле су то да је секретар Удружења Борка Рудић јавно и суштински приватизовала ову новинарску асоцијацију.

- Госпођа Рудић већ више од шест мјесеци без консултација са нама као члановима Управног одбора овог тијела иступа јавно у име Удружења, износи личне ставове, пише саопштења за јавност без консултација и сагласности - навеле су.

Упозориле су да је Рудићева самоиницијативно и без њихове сагласности алармирала новинарске асоцијације у свијету за приватне и политичке интересе одређених интересних група и припадника једног "сарајевског новинарског круга".

- Сматрамо да се пропагандом и манипулацијом не штите права новинара и развој демократије. У било чијој и којој манипулацији ми нећемо да учествујемо, остајући до краја вјерни професији којом се бавимо. Не желимо да служимо било којој политичкој опцији, па ни оној за чији интерес очигледно ради генерални секретар Удружења "БХ новинари" Борка Рудић - истакле су у образложењу оставки.

Повод за одлуку Мире Л. и Мирјане К. била је најава одржавања јавне дебате поводом Дана слободе медија у Сарајеву и Бањалуци на коју није био позван ниједан од три члана УО "БХ новинара" са територије РС, као ниједан главни уредник или новинар медија из РС.

- Нама је јасан циљ ове дебате, а о њему свједочи састав одабраних. Циљ овог скупа је да се прикаже да у Републици Српској царују режимски медији и да влада апсолутни медијски мрак. То не да није тачно, него је смишљена лаж и манипулација, иза које се крију одређене интересне и политичке групације - закључиле су оне у обраћању јавности.

То је био више него довољан разлог да постану жртве покварене игре и манипулације у режији Борке Рудић. Свом пријатељу и тадашњем директору комуникација ОХР-а Франи Маројевићу Борка је одмах сугерисала да овај чин два новинара "гурне" у извјештај високог представника за УН у дијелу који се тиче ситуације у медијима у БиХ.

Тако су се Мира Л. и Мирјана К. обреле на Ист Риверу. У том првом извјештају који је Валентин Инцко поднио УН наведено је да су "Глас Српске" и РТРС напустили "БХ новинаре" што је ни мање ни више него акт СЕЦЕСИЈЕ?!

Мајстор манипулација, професионални секретар новинара демократски чин изласка два новинара из УО представила је као излазак двије цијеле редакције из Удружења, иако је знала да ниједан новинар "Гласа Српске" никада није ни био њен друг члан.

Мира Л. и Мирјана К. постале су тако први сецесионисти у БиХ, а да нису ни знале шта сањају, а шта им се збива. Валентин Инцко, због извјештаја који је написала његова канцеларија и који је поднио УН тек неколико дана по доласку у БиХ, постао је жртва манипулације сковане у "Капућину". Тачно је да се касније неформално (али никада јавно) извинио због ове лажи, која је никада исправљена остала као његов званични Извјештај о стању у БиХ похрањена у архивама УН.

У исповијести својој пријатељици Борка наставља даље да казује да су "двије Мире" (од којих је једна Мирјана) из УО иступиле по налогу "власти у Бањалуци, Жељка Копање и Драгана Давидовића".

Прешућује да су тада "замјенски" новинари РТРС-а (на чијем челу је Давидовић) и "Независних новина" (чији власник је Копања) попунили упражњена мјеста "двије Мире" у УО Удружења. Као што прешућује и то да је тај УО, као и "једна Борка", радио нелегално скоро двије године јер им је истекао мандат.

Е сада и лудом је јасно да "једна Борка" лаже и не трепће. Јер како је могуће да "двије Мире" (од којих је једна Мирјана), које су се повукле по "наређењу власти, Копање и Давидовића", у УО замијене њихове колеге из РТРС-а и "Независних"?!

Вјечни професионални секретар и неформална власница Удружења д.о.о. у исповијести својој другарици наставља и приповиједа како је "други покушај уништавања 'БХ новинара' у режији двије Мире" ангажовање "сарајевских квазиинтелектуалаца и квазипромицатеља културе дијалога да пишу серије текстова и лажу против Удружења 'БХ новинари'".

И будали је јасно да се овај дио штива директно односи на "Глас Српске" и колумну коју за нас пише Сања Влаисављевић, директорка сарајевског Центра за културу дијалога.

"Сарајевски квазиинтелектуалци" по "једној Борки" су професорица филозофије и социологије у елитној Другој сарајевској гимназији Сања и њен супруг Уго Влаисављевић, редовни професор филозофије на Филозофском факултету у Сарајеву, предавач на Сорбони, донедавни предсједник ПЕН-а, један од водећих интелектуалаца Европе.

Превише је, па и ако долази из уста предавачице "матерњег језика" из Мркоњић Града средином осамдесетих "прије него што ће се удати за злосретног Aнђелића у Коњица. Из неких разлога Рудићка је у ратним годинама промовисана у новинара. Није много времена прошло, а Рудићка је изабрана за најнезависнијег новинара који хода Босном и Херцеговином", (дио из биографије Борке Рудић преузет из колумне неоспорно духовитог и слободомислећег Сенада Aвдића).

Aли да се вратимо најновијем уратку двије друге. Исповиједа се даље Борка и вели својој медијској заштитници да је трећи покушај рушења Удружења у режији "двије Мире" (од којих је једна Мирјана) био напад на "БХ новинаре" када су се ангажовали у Коалицији за РЕКОМ.

Опет лаже "једна Борка". Коалицију за РЕКОМ, као и сада Удружење "БХ новинари", напустили су неки важни оснивачи због проневјере, манипулација и утрошка новца донатора. РЕКОМ су напустили Истраживачко-документациони центар Сарајево (Мирсад Токача), Хелсиншки одбор за људска права у РС (Бранко Тодоровић), Хелсиншки одбор за људска права у Србији (Соња Бисерко) и Удружење Приједорчанки "Извор".

Aли да будем искрена, годи ми ова лаж, храни ми сујету па то ти је. Волим да сам моћна да наговорим Токачу, Бисерко и Тодоровића да изађу из РЕКОМ-а и да још у јавност изнесу тешке оптужбе о онима који су остали. "Шта је добро? - Све што јача моћ, вољу за моћ, саму моћ у човјеку".

Aли да се вратимо још мало "једној Борки". Каже негдје пред крај штива комесарка "једна Борка" да "је НУН РС пришао МИНОРAН број од 120 чланова Удружења 'БХ новинари' из РС".

Досадило ми да понављам да лаже. Умјесто тога позивам јавно "једну Борку" да у јавност изнесе имена свих чланова Удружења "БХ новинари" из РС који су били и остали да их заједно бројимо!

И тако је ето комесарка "једна Борка" у свом маниру, језиком политике и улице, срушила и посљедњу дилему у потребу постојања Удружења "БХ новинари" д.о.о. и потврдила да су давно морали да га таквог растуре сви који држе до новинарског дигнитета и професије.

Парама, донацијама, злоупотребама, проневјерама.... нека се баве они који су плаћени да штите закон. Уз музички поздрав "Сви су ваши рекеташи".

Колумне Коментар дана